"Els teatres europeus solen assumir funcions que estan
vinculades amb processos de :
- * creació
- * exhibició
- * distribució
- * animació
- * investigació
- * formació
- * educació
- * promoció
- * integració
- * informació
- * divulgació.
Totes aquestes estan pràcticament absents de la praxi
dels teatres espanyols, on destaca principalment la creació d’espectacles, cosa
que implica comptar amb un equip artístic que, en bona mesura permet abordar
algunes d’aquelles funcions.
Els teatres europeus són espais habitats, plens de vida i
activitat, son llocs de trobada i relació de diferents referents socioculturals
en l’entorn en que se situen en tant que es constitueixen com a centres de
difusió i de divulgació, però més que res són factories, centres de treball. A espanya
no és així.

La conclusió lògica és que els teatres s’han d’organitzar
com cases de teatre, és a dir com a centres en els que el teatre sigui l’activitat
fonamental, i en tant el teatre sigui la comunicació d’un actor i un
espectador, els teatres s’haurien d’ocupar de crear i difondre aquests actes de
comunicació.
Un coneixement suficient dels principis d’organització
teatral aconsella que:
1 -
en cada
teatre existeixi una companyia resident per a que el teatre que l’acull pugui desenvolupar les seves finalitats i funcions
2 -
de la
direcció artística se n’han d’ocupar persones amb coneixements i experiència
contrastada en lo teatral.
3 -
De la gestió
se n’han d’ocupar persones en coneixements i experiència contrastada en la
gestió, establint en tot moment els protocols oportuns de funcionament per a
que la direcció artística sigui la que coordini tot el conjunt."
No hay comentarios:
Publicar un comentario