lunes, 16 de julio de 2012

CRÒNICA DE LA 6ª SESSIÓ - 14 de Juliol de 2012

“Jo sóc el meu cos.” (Gabriel Marcel) 
“Jo sóc l’espai on estic.” (Noel Arnaud) 

Primera intervenció a la plaça Major, que serà l’espai on presentarem el treball d’investigació en moviment SENSITIVE BODIES. Aquest dia va ser el dia que va faltar més gent, suposo que ja es comença a notar que hi ha persones que estan de vacances. Primer que res els explico, com he ajuntat totes les etiquetes que ells em van oferir en 9 grups i que són els següents, per als quals he buscat un vídeo que, segons el meu parer, reflecteix els conceptes: 
INCLASSIFICABLE 
EFÍMER 
ARA 
COMPROMÈS 
MULTIDISCIPLINAR 
PROPER 
INNOVADOR 
SORPRENENT 
DIVERTIT 
També els passo un document on Giorgio AGAMBEN parla de què és Lo contemporani. 

El primer treball que fem en aquest nou espai es d’escolta. Agafar un espai en la plaça per dedicar-nos a escoltar el so, i pensar quin so serà “recuperable” durant la fira. 




Coses que sentim en aquest espai: 
- Nens jugant a pilota (les pilotades) 
- Passes de nens petits que corren per l’espai 
- Tendals que es mouen amb el vent. 
- Vent 
- El cotxe de la guàrdia urbana 
- Ocells 
- Persones que enraonen 
- Senyora que camina amb tacons 
- Batre d’ales d’un colom 
- Cotxe que arriba, cotxe que marxa amb música 
- Campana de l’església 
- Música d’un bar 
- Soroll de les rodes d’un carret de la compra.

Aprofitem l’entrada a l’espai, per plantar-se i escoltar, entrar en contacte amb el so, buscar les orientacions del so (pensar en quina serà la velocitat i la forma en la que entrem a l’espai). 

Primer ho fem des de diversos llocs, després des de la porta de l’Ajuntament. Pensar que si estem asseguts al terra estarem mimetitzats amb el públic, a la seva mateixa alçada... podem establir que es deixi un espai tancat d’actuació ? 
Coses que sorgeixen: 
Mireia, el joc de ballar paraules, escoltar les converses i ballar el que diuen d’alguna manera... 

Si ens bloquegem perquè no tenim partitura, ballem el silenci, fer que balli l’emoció que ens produeix l’espai, o la manca d’emoció. 
Una de les coses que podríem fer es marginar a aquella persona que es queda sola fent la partitura d’accions, assenyalar-lo amb el dit o pensar alguna altra cosa. Una de les coses que ens cal treballar molt és la manera de caminar a càmera lenta.



Aquesta sessió la dedicarem també a homogeneïtzar el treball grupal. 
Assajant els quadrats, els demi-pliés i les oscil·lacions. 


Fem un parell de passades, després de polir cada cosa i en el treball en col·lectiu sorgeixen les següents consideracions: 
En els quadrats, ens anirà millor girar el peu al darrer pas, per preparar el gir. (Isabel) 
hem de fixar el peu que aguanta el pes i fixar allí la nostra atenció (Pepita) 
Com podem veure totes dues consideracions parteixen del subcentre de l’arrelament. 
Una de les coses que podem gestionar es el treball amb els braços per donar més força expressiva al moviment. 
SEGON INTENT 


- Canvio l’entrada a escena, tots surten de l’ajuntament i van a ocupar l’espai, però surten primer els que primer s’aturen. 
- A partir d’aquest tenim la complicitat de les persones de la plaça amb el seu riure, un grupet de nens i nenes que s’afegeixen al moviment 
(I que després vam poder veure que l’imitaven, organitzant-se per a fer la mateixa coreografia) 


- També descobrim (Miguel) que es poden establir diàlegs de moviment i de so amb el públic... com aprofitem el so que ens ofereix algú del públic? 
- Com podem aprofitar la resta aquest tipus de so? 
- Els recordo que si per alguna raó algú sent un so més musical que estat tenint lloc, el podem aprofitar, però sense instal·lar-nos-hi, serà un detall però hem d’anar cap a la recerca del so de l’entorn més que algun que estigui reproduït per mitjans tècnics. 
VALORACIÓ DE LA SESSIÓ: 
passa en aquest cas al fer-ho al lloc i havent-hi públic? El fet que hi hagi públic, ens aporta:
- Seguretat, 
- Organicitat, 
- Complicitat, 
- Participació, 
Descobrim noves coses: A algú li sembla que té més vergonya en aquest espai Altres persones diuen que s’ho han passat molt millor. 
Consignes: recuperar posicions de la primera improvisació amb l’ARQUITECTURA que avui s’ha aprofitat poc, en general. 
La peça que tenim dura només uns 15 minuts, per tant cal allargar d’alguna manera amb tot el material que tenim. 



Com ha de quedar l’estructura: 
Primer moviment: Entrada a l’espai 
Segon moviment: Escoltar, familiaritzar-se amb el so de l’espai, i orientar-se capa les fonts de so. 
Tercer Moviment: entrar a grup. 
Quart moviment: quadrats.
Cinquè moviment: divisió de moviment individual per 1 i 2, que allargarem a fer 1, 2, 3, 4... (aquí hi haurà una Variació – Marginar + assimilar) 
Sisè moviment: quadrat a càmera lenta.
Setè moviment: anar ràpid a ocupar l’espai, treball per parelles.
Vuitè moviment: col·lectius, mini-grups, anar a tapar forats. (aquí podem recuperar el treball de guerra de grups).
Novè moviment. Campanades. Reagrupar-se.
Desè moviment: Quadrat final + salutació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario