jueves, 21 de junio de 2012

CRÒNICA DE LA 2A SESSIÓ - 9 JUNY 2012

“Si queréis conseguir una verdadera obra maestra, debéis prescindir siempre de las mentiras bonitas”... “Tratad siempre de mostrar al espectador el lado desconocido de las cosas”, (J. GROTOWSKI)
- Primer de res fem una ronda de presentació de les persones que arriben noves.
- I comencem a treballar en la recuperació de la partitura de moviments.
- Algunes persones l’han de crear de nou, però a les altres només els ho cal recordar. El propòsit de treballar aquesta partitura de moviments és haver experimentat amb diferents possibilitats a partir de la generació automàtica.
- Com va comentar la Montse, es tracta de tenir una biblioteca de moviments emmagatzemats que ens permetin tenir recursos en moviment a l’hora de posar-nos en marxa al carrer.
- Anem un pas més enllà i comencem a compartir moviment amb la resta de persones participants:
- Cal copiar 3 moviments més d’una altra persona a la que encara no coneixem, per treballar plegats amb gent amb la que no treballaríem d'habitual.
- Un cop assimilats aquests 3 moviments, fem que una altra persona diferent ens regali 2 moviments més, que incorporarem als 13 que ja tenim fins a tenir-ne un total de 15.

Un cop fetes les creacions les veiem totes i analitzem els moviments de les altres persones, repetint tota la coreografia de totes i cada una de les persones participants, que surten al davant i fan de coreògrafes de la resta. 
 DIFICULTAT DE RECORDAR ELS 15 MOVIMENTS, però es resol (segons van dir moltes persones) amb la pràctica. També es va comentar que resulta molt més difícil recordar els moviments de les altres persones.

DESPRÉS REPASSEM LA MARXA EN COL·LECTIU... per a que les persones noves tinguin l’estructura.

TREBALLEM UN EXERCICI DE CANVIS DE PES PER PARELLES: 
La valoració és que hi ha hagut persones que no es trobaven còmodes fent aquest canvi de pes, potser perquè no hi havia prou confiança com per deixar-se anar; altres persones, però, van trobar l’exercici molt còmode i molt atractiu per crear el contacte. 
VALORACIÓ:
- Es va comentar que potser hauria calgut fer abans algun exercici de confiança.
- Qüestions que sortien com: Com podem deixar anar el pes?
- Els canvis de pes no creen fluïdesa.
- Sandra: “jo vaig pensar: mira, així vinc !

FEM EL MATEIX AMB TRIOS: El treball resulta una mica més senzill quan es tracta de que dues persones n’aguantin una de sola.Els canvis de pes potser resulta un exercici massa precipitat per a la tercera sessió. 
NO CAL FORÇAR, no importa el pes.

EXERCICI:OCUPACIONS D’ESPAIS BUITS ENTRE 3 PERSONES: “OCUPAR FORATS”
Aquest exercici consisteix en ocupar espais buits que generen els gestos/moviments/accions de les persones.Es pot fer d’una manera fluïda o bé sortint, mirant i tornant a entrar.
ENTRE 6 PERSONES: Quan treballàvem amb aquest nombre de persones es creaven arquitectures de relació molt interessants.Cal pensar que tenim una tendència quotidiana a la rutina, que ens fa ser molt visuals i estalviar tot el moviment possible, no fem res que no s’hagi establert en una rutina... (la llibertat en el moviment comporta casi sempre més relax, probablement perquè també respirem més profundament, amb la qual cosa oxigenem més el nostre cos!)HEM DE PENSAR EN LA PART TERAPÈUTICA DE LA DANSA, DEL MOVIMENT. 
SENTIMENT I MOVIMENT VAN JUNTS... AIXÒ ÉS LO MÉS BONIC DE COMPARTIR AMB ALTRES PERSONES.
ENTRE 12 PERSONES:Vam descobrir que com més gran és el grup, més dificultat hi havia per moure’s, la gent parlava més, s’avisava verbalment. És un grau molt inicial de moviment grupal.

VALORACIONS:
Es reivindica i es demana la necessitat d’un ordre quan s’estan fent les coses. 
PER QUÈ?? Perquè ens costa tant que no podem obrir-nos al caos i a la indeterminació???
Cal respectar les decisions de com farà cada persona les coses.
Hi va haver gent que va decidir buscar espais per fora.
Treballar amb més gent és més complicat.
VALORACIÓ FINAL:
Un dels problemes que ens trobem quan comencem a escoltar com sonen les coses: 
Cal treballar amb el temps de cada moviment? 
O amb el temps de cada so? - COMENCEM EL TREBALL DE CREACIÓ DE SITUACIONS GRUPALS...CONSIGNES: TREBALL PER GRUPS ADAPTANT-NOS AL MOVIMENT DE LES ALTRES PERSONES... 
EXERCICI PER FER A CASA: ESCOLTAR, ESCRIURE ALLÒ QUE SENTIM, PER PODER SER SENSIBLES AL SO.

No hay comentarios:

Publicar un comentario